درحال بارگذاری...

شرایط نگهداری درخت عناب

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

شرایط نگهداری درخت عناب


شرایط نگهداری درخت عناب

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


بهترین زمان برای کاشت درخت عناب

با توجه به بررسی‌های انجام‌ شده و تحقیقات به‌ عمل‌ آمده می‌توان گفت؛ بهترین زمان برای کاشت درخت عناب، ماه‌های دی و بهمن است زیرا در این زمان‌ها، درخت می‌تواند رشد مطلوب‌تری داشته باشد. بنابر این سعی کنید در فصل زمستان حتما کار کاشت نهال را انجام دهید تا درختان پربارتر و سالم‌تری داشته باشید.

 

شرایط مطلوب برای رشد درخت عناب

درخت عناب در واقع درختی است که در برابر کم‌ آبی و خشکی مقاومت زیادی دارد اما برای رشد عالی، باید آبیاری را به‌ صورت مناسب انجام دهید و اجازه ندهید که ریشه گیاه‌تان دچار خشکی شود زیرا در چنین شرایطی درخت بسیار ضعیف می‌شود و احتمال دارد از بین برود. بنابر این حتما به میزان مصرف آب و زمان آبیاری توجه کافی داشته باشید و اجازه ندهید گیاه سلامت خود را از دست بدهد.

آبیاری بیش از حد نیز برای درخت عناب اصلا مناسب نیز و ممکن است مشکلاتی را به همراه خود داشته باشد. در واقع اگر این گیاه را غرقاب کنید، با خفگی ریشه درخت مواجه خواهید شد و ممکن است دیگر درخت‌تان محصول‌دهی مناسبی نداشته باشند.

این درخت سرسبز و جذاب می‌تواند تا دمای 15- را تحمل کند اما بهترین مکان برای رشد آن، فضاهای گرم است. بنابر این اگر می‌خواهید درخت پربارتر و شاداب‌تری داشته باشید، حتما در مکان‌های گرم اقدام به کشت درخت کنید.

برای کاشت درخت عناب، سعی کنید خاکی را انتخاب نمایید که از زهکشی مناسبی برخوردار باشد. در واقع خاک مورد نظرتان نباید خیلی سنگین باشد زیرا این گونه خاک‌ها باعث می‌شوند رشد درخت به خوبی ادامه نیابد و ریشه آسیب ببیند. از این رو اگر خاک زمین مورد نظرتان سبک نیست، حتما به اطراف آن مقداری خاک برگ یا شن اضافه کنید تا بافت خاک به مرور زمان سبک‌تر و حاصلخیزتر شود.


مریم رخشانی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


درخت عناب#پهپاد سیرنگ

این مطالب را هم بخوانید!

مبارزه با زنگ سیر

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

بررسی اثرات پهپادها بر کنترل آ...

پهپادها یکی از تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته در زمینه کشاورزی هستند که می‌توانند به کشاورزان کمک کنند تا بهبودی در کنترل آبیاری گیاهان کشاورزی داشته باشند. این دستگاه‌ها مجهز به سنسورها و دوربین‌هایی هستند که امکان نظارت بر وضعیت گیاهان، خاک و نیاز آبیاری را دارند. کاهش هدررفت آب: با استفاده از پهپاده...

ادامه مطلب »

مدیریت مصرف سموم با پهپاد کشاو...

پهپادها یک ابزار قابل اعتماد و هوشمند بسیار کارآمد در بخش کشاورزی هستند. امروزه در مزارع بزرگ و پیشرفته برای سم‌پاشی از پهپادها استفاده می‌شود. استفاده از پهپادها فواید بسیاری مانند: کاهش مصرف سموم، دقت در سم‌پاشی و سرعت بالا و… دارد.

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116